.

Älskade, oroa dig inte


Snart finns inte klätterträden längre
och barnen som föll ur dem
läker sina sår
utan alltför synliga ärr


Snart är jag bara en historia
om ditt förflutna
som du berättar över två glas vin
för någon mycket vackrare
än jag


Snart är jag någon du tyckte om
för århundraden sen
något man drömmer om en sommarnatt
som pojkar som vill bli brandmän
och flickor som vill bli astronauter


Snart bor vi i olika städer
och vår planet
ligger inte längre i omloppsbana
runt våra bröst


Snart är mitt telefonnummer raderat
tillsammans med alla smaker
av de tider som var förbjudna
av goda anledningar


Snart är jag inte mer än en anekdot
i redogörelsen över misstag du gjort
såna man gör
längs vägen


oroa dig inte, älskade

snart är jag inte mer än så
och du kommer le det där leendet igen


det vackraste
det allra sköraste

men jag, jag kommer alltid minnas
Minnas den tid du gjorde till den bästa i mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0