Dagen

image345

Imorse vaknade jag med hela gårdagen över mig, minst sagt. Filmen låg och rullade på repeat. Jannike låg sovandes på mina knän, och allt smink, alla kläder och alla fastlimmade minnen från dagen innan satt kvar på. Som det kan gå, som det kan gå.

Idag har jag faktiskt städat hela mitt rum Jag är värd en applåd. Och inte bara för det, utan även för att jag tagit mig modet att kasta mina älskade tiger-jeans. Ni som känner mig, vet varför det är beundransvärt. I över ett års tid nu har jag nämligen hela tiden övertygat mig själv att jag kan fortsätta använda dem, till dem går sönder bara lite till. Men nu när jag fann dem på golvet, med det nya hålet mellan benen kände jag att tiden var inne. Det var dags att begrava mina älskade jeans, en gång för alla.

Snart är middagen klar, sedan ska jag kasta mig in i duschen för att kunna ändra riktning emot stuvsta, och Annie. Vi ska ha filmkväll, och hon har lovat mig dyrt och heligt att jag ska få sova innerst. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0