Det var som om natten förstod, och sakta sjöng med

Kylan blev min vän
min ursäkt för att
gömma mig igen
I musiken

Jag har ägnat min morgon åt att rensa musik. Raderat ut massa smurfarna och bytt ut mot en hel del annat som faktiskt går att lyssna på, utan att få huvudvärk och illamående. Mitt i mitt rensande fastnade jag dock på våran låt. Jag funderade på att radera den, men lät bli. Varför smutskasta musiken, bara för att jag smutskastat dig? Hursomhelst stannade jag på varenda ord som dem sjöng idag. Tänkte efter, ommanipulerade rösten, inbillade mig att det var du som sjöng. Sjöng åt mig. Varenda ord fick en annorlunda betydelse då. För om de händer ibland att vi ledsnar någon dag, ska vi trösta varann. Det är så det ska va. Det var så det skulle vara, min vän. Det var du som sa det. Du var allting för mej, för jag såg ju blott på dej. Och jag kände med ens, det är dej jag vill ha, Och jag minns än de orden jag sa:

Vi ska gå hand i hand genom livet du och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0