Resumé över julafton

Jag fick massor av bra saker igår, men inte riktigt det där som jag drömmer om.
Men det förstod jag redan när jag såg de inslagna paketen under granen. Det fanns inget 1,8 meter långt paket, som det andades om. Nej, icke sa nicke. Jag fick ingen snygging i år heller. Har jag tur kanske jag hittar någon i mellandagarna. Någon som har förslag på bra köpställen? Lite kosingar har jag ju faktiskt lyckats samla på mig under julfirandet. Mitt enda krav är humor, och livslång garanti.

Nej, nog med struntprat. Jag hade en hel-lyckad julafton, med ingenting värt att klaga på, förutom att marken fortfarande var snöfri. Det känndes faktiskt lite trist, men det är nog dags att vänja sig vid det nya klimatet. Det kommer inte att bli någon vit jul igen. Ingen man kommer att kunna ta för givet i alla fall.

Men varför rabbla upp vad man inte hade, när det finns så otroligt mycket bra saker man haft under julen? Jag hade världens mysigaste släkt, världens godaste julbord, och en alldeles egen bartender. Vad kunde mer behövas? (Ja, om man bortser från en snygging att kramas med det vill säga).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0