Blööö.

Jag måste bara säga att jag tycker att många unga idag bevisar sig så otroligt omogna när det gäller politiken. Jag ska dra ett exempel. Muf, det vill säga moderaternas ungdomsförbund har gått över stjärnorna på senaste tiden. Varför? Jo, många "populära", runt 16-18år har helt plötsligt blivit medlemmar där och berättar för deras vänner, och som i blondinbellas fall, till sina otroligt många läsare (menar inget emot henne personligen, utan har ingenting alls emot henne). Det enda jag undrar över är, hur kan folk ens kalla sig moderater när dem inte ens vet hälften om vad dem står för? och vad dem vill förändra sverige till? och hur kan man lockas av att exempelvis gå med på deras möten, kurser och dylikt bara för att någon man ser upp till går dit?
Herregud säger jag bara. Varför inte stå för den man själv är istället, och därmed bli en förebild? Det är väl så himla mycket bättre än att bli en wannabe?
Aja, hursomhelst, back to the subject. Hur kan man gå med i ett politisktparti, utan att ens veta om deras partiplan? Jag slår vad om att hälften av muf's medlemmar inte har en susning om vad dem egentligen utger sig för att stå för. Vad är det som gör er så himla häftiga som medlemmar av någonting ni inte brinner för?
Nog för att man ser upp till någon, men vafan.. gör det inte så att sverige blir lidande! Lämna politiken åt dem som faktiskt kan sin sak.

Och ni som nu kallar er moderater, jag har en fråga till er...
När moderaterna tog makten nu, vid förra mandatbytet lovade dem dyrt och heligt att dem skulle satsa på fler polisresurser. Men endå, ska dem minska polisens resurser med 200 miljoner från och med 2008. Detta bidrar bland annat till att sveriges domstolar får hela 136 miljoner mindre. Kriminalvården får också minskade resurser ifrån de löften de tidigare fått. Hur går detta ihop? Ni från "den inre cirkeln" berätta för mig, få mig att förstå erat resonemang. För något luktar konstigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0