Glamour!


(inte rätt nummer, tyvärr)

Igår kväll när jag kröp upp i min säng och småläste senaste Glamour, blev jag rent ut sagt förbannad.
Ungefär i mitten av tidningen fanns en sådann där modellbild, med massa saker att köpa. På just denna var det i majoritet lampor. Över alla varor fanns en svart ruta, där det stod pris, och vart den var köpt. Bra sak, så nu undrar ni säkert vad jag vart arg över. Jo, i mitten av bilden satt en svart liten hund. Och den fick minsann också en ruta, där det stod vart den var köpt och hur mycket den kostade. Hur fasiken kan man göra så? Att sätta ut en likadan skylt på ett levande djur, som en lampa? Ursäkta mig, men för att köpa en hund krävs extrem planering. Man måste kolla upp om man har tid att ta hand om den, älska den och ta vara om den. Ett djur har lika mycket liv i sig som oss, vilket i sig betyder att man måste tänka efter om man verkligen är kapabell till att i huvudtaget ha ett djur. Så att sätta ut en liten stackars hund som utsmyckningsaccesoar, gjorde mig förbannad. Usch. Snart börjar dem väl skriva ut priser på små stackars adoptivbarn också. Nej, usch usch. Ett stort minus till Glamour från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0