rainy day, dream away

Så har veckan, som igår var planlös blivit i stort sett uppbokad av aktiviteter.

Idag slutade jag 3, mötte upp Gisela och åkte hem till min mormor där vi åt middag. Sedan gick vi ner till musikskolan och repade med bandet, innan jag slutligen åkte hem och satte mig här, och pluggade.

Imorgon slutar jag redan runt 10-11, beroende på om svenskan blir av eller inte. Efter det ska jag åka in till stan för att ta mig en shoppingrunda med Annie. Sedan runt 5 ska jag möta upp Tessie och gå och fylla magen med lite mat innan våran planerade simtur på eriksdalsbadet. Vi ska börja tag i oss själva, hon och jag, och se till att inte magen blir lika stor som jultomtens. För vem har sagt att man måste likna honom, bara för att det ska bli julkänsla? Inte vi i alla fall. Sedan, är det hem till datorn som gäller för att försöka skriva klart mitt svenska pm. Tråkigt men nödvändigt.

Torsdagen blir sedan en plugg dag, tyvärr. Jag måste verkligen få mitt mvg i kriminologi och svenskaC, annars finns det inga ord för hur besviken jag kommer vara. Nu kommer ni tro att jag är världens pluggunge, men så är det inte alls. Det är bara så att om jag får mvg på dem två resterande sakerna - är mvg det slutbetyg jag kommer få i dem ämnerna. Och när jag vet att jag är så nära att nå det, kommer jag bli irriterad om jag faller ner mot det lägre betyget, som jag kunde få även ifall jag pluggat hälften så lite som jag gjort.

På fredagen är det partaj på shemat. Jag ska festa loss och glömma bort hela skolan. Precis vad jag behöver om jag ska vara ärlig. För nästa vecka är det stenfokus på matten som gäller. Vi har nämligen prov den torsdagen, och matte är ett ämne jag faktiskt måste plugga i för att få g. Det enda ämnet jag behöver anstänga mig i för att nå ett betyg i huvudtaget för den delen. Juste, jag ska träffa snigel också. Jag har lovat honom att följa med och kolla på vinterjacka. Jag säger då det, killar behöver tjejer för att överleva och snigel behöver mig lite extra, alltid. Precis som jag alltid kommer behöva honom. Eller hur tjocksmock?

Lördag blir det fest igen, troligen min fest, fast det beror lite på om jag får lokalen jag snokat på eller inte. Annars blir det antagligen förflyttat till nästa helg. För jag måste ju fira min födelsedag med en egen fest. Så är det ju bara, och eftersom att pappa börjat stor-bygga på övervåningen kan vi inte vara hos mig. Om inte alla vill ta risken att få  ett fallande tak på huvudet, under nattens timmar förstås? Men det tvivlar jag starkt på.

Aja, borde nog bege mig mot sängen nu. Satt och pratade i telefon tills klockan halv 3 igår natt, och somnade därför inte fören ett tag efter 3. Inge lyckat när skolan är menad att börja 9.20 dagen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0