What if it's lost behind words we could never find?

Dagen vart inte riktigt som den var tänkt. Gick upp lite för sent, men lyckades göra mig iordning för att passa bussen, men nej, den hade ingen lust att komma imorse så jag fick stå och vänta på den andra bussen, som kom 15 minuter senare. Vet ni vad det betyder? Jo, jag kom försent till min första journalistik-lektion. Så där lagom kul när man har ny lärare och vill göra ett bra första intryck.
Efter lektionen hade jag hål, och följde då med Sanna hem för en kopp choklad och glass. Samma öde inträffar igen. Jag kommer i tid, men bussen kommer inte. Vill inte komma, och jag tvingas vänta på en senare buss, igen. 15 minuter till bortkastade på att vänta på våran urusla komunaltrafik. Vilket innebar att jag kom för sent även till min första geografilektion.

"Mia, vad gjorde du i sommras som kan kopplas till geografi?"
"ehmn.. jag var på Gotland"
"Jasså, besökte du (min lärare säger någonting jag inte har en aning om vad det är)?"
"Nej.. jag var där med vänner, så vi åkte inte runt så mycket"
"Nehe.. jasså.. då minns du alltså ingenting. Men vad har man på gotland i störst majortitet?"
"ehm.. (jag tänker länge, och brister sedan stolt ut..) FÅR! Dem har mest får!"

Min lärare och majoriteten av min klass döskrattar åt mitt fina uttalande, sedan kollar läraren på mig och säger: "Nej, Mia.. Fossiler! På Gotland finns det mest fossiler, såg du någon sådann?"
Jahapp tänkte jag, nu var det dags att hålla munnen stängd för min del. Jag hade nämligen inte bara blivit stämplad som onitresserad utav att komma 15 minuter för sent, utan också dumstämplad. Det kunde inte bli mycket bättre. Hej mitt mvg!

- Mamma, får får får?
- Nej, får får lamm!

Kommentarer
Postat av: Milla

Haha, sveriges kommunaltrafik är ändå bäst ju! :)

2007-11-20 @ 02:19:04
URL: http://millizans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0