Ointressant fakta, min helg.

Låg och bara degade bort hela dagen igår, tills det slog mig: "det är bannemig lördag".
Inte kunde man sitta hemma och inte göra någonting alls då. Nejnej. Så jag ringde min kära vän Therese för att fråga vad hon hade i kikaren för kvällen.
Det slutade med att vi möttes upp vid tcentralen och gick emot ecpressohause, för att fika. På vägen dit träffade vi på världens coolaste pippifågel.
Till mig och Therese sa den artigt "goddag, goddag", men när två gossar gick förbi bestämnde sig pippin för att inte vara lika snäll, utan bet den ena, och när killen sedan förvånat kollade bak för att se vad det var för filur som nyss bitit honom, skrattade fågeln. Han förvandlades då till min nya idol. En feminist fågel, precis i min smak. Muhahaha.

Här har ni honom, och eftersom jag inte kan hans riktiga namn tänker jag döpa honom till Orvar:
 

Under våran fikastund mötte vi sedan upp Helena och Johanna, och lite senare även Mikaela. Tillsammans åkte vi emot svedmyra där kvällens fest skulle äga rum. Den vart dock inte så långvarig för våran del, för runt klockan 11-12 satte jag av i riktning mot Andreas. Vi satt uppe i stort sett hela natten och bara pratade strunt och myste.

Ja, och vad gör jag nu? Jag kom hem för inte allt för länge sedan, och har precis smällt i mig dagens middag. Näst på tur står tyskaplugg. Att orka, eller att inte orka. Det är frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0