Hands held high

Nu har jag tagit mig igenom treans absolut första skoldag. Om man nu kan kalla en lektion för det, men samtigt. Jag kommer inte ha mycket mer än en eller två lektioner per dag, så ja. Nu är det igång igen.

Dagens lektion var naturkunskap B. Min lärare var minst sagt speciell. Hans mystiska brytning talade om för mig att han var någorlunda ny i sverige och när han skulle läsa upp ordningsreglerna avslutade han det hela med att säga: "Och om det blir problem tillkalas djuren". Jag och Linnea bara tittade på varandra. Djuren? sa han nyss djuren? Jag brast i skratt, jag kunde bara inte låta bli. Hur elakt det än var. (Med papprerna i handen listade vi sedan ut att han skulle säga jouren). Jag hoppas verkligen att detta ska gå bra.

Jag var även duktig och gick till syo'n, så nu har jag vinkat engelska C farväl och välkomnat in textkomunikation A istället. Det passar mig aldeles, aldeles utmärkt. Jag är mycket mer för att skriva än att plugga engelska, som jag för den delen redan kan tillräckligt mycket av.

Nej. Det är dags att röra ihop lite mat nu. Ska tillbaka till skolan snart för att möta upp frugan. Vi ska ner till stinsen för att köpa lite skolsaker och så. Sedan blir det Greek för hela slanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0