All I want for christmas is you

Innan det återigen är dax att åka till väsby vill jag hälsa alla en riktigt god jul. Bland dem alla räknas du in, morfar. Det blir min första jul utan dig i år och det känns verkligen i hela kroppen. Även fast att du hade varit borta från verkligheten i många år fanns du i alla fall där. Du satt deprimerande i din rullstol och försökte gunga med i julens rytmer. Du lyckades inte, men att se din ansträgning värmde alltid upp mitt hjärta. Du var så fin, morfar. Så otroligt fin.

När vi var små minns jag att du alltid välkomnade in julen med oss. I flera veckor befann vi oss hos dig, jag och bror min, för att tillverka smörknivar, julskinka och julekorv. Ibland kryddade vi det hela med att åka pulka i dem vita backarna, ibland med att sjunga så många julvisor att gomen skavde i flera dagar efteråt.

Åh, Jag saknar dig otroligt mycket, morfar. Jag hoppas att dem tar hand om dig där uppe.
Verkligen hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0