Och idag ville jag döda dig trettio gånger om

image919image919

Efter timmar med geografiboken kan jag berätta att vädret och växtligheten varierar från tundra, till taigan (barrskog), till lövträd, till macchia (medelhavsklimat), till öken, till stäpp , till savann och till sist till tropisk regnskog, från polerna till ekvatorn. Jajamensan! och klimatzonerna heter: Polar/kallfronten, medelvarma/tempereradezonen, subtropiskazonen och sist tropikerna/varmazonen. Visst låter det hur kul som helst?

Inte ett dugg om jag ska vara ärlig.
Tacka gudarna att jag slipper geografi snart!

Över till något roligare. Idag har jag köpt mig min avslutnings outfit, en klänning, en ny jacka och en ny väska. Jag behövde nämligen få upp humöret efter att ha förlorat min älskade skinnjacka. För övrigt så fanns den inte kvar på någon carlings butik. Detta suger hårt! Det vart en jacka från salt istället. En grön. Detta är inte likt mig. Men vad är det man säger, variation förnöjer!

Nej. Nu blir det en till djupdykning ner i geografin.

Idag höll jag mig längre i liv än sjöbrisen. Slå det du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0