Tillägnad M för brusten tro på mig själv.

108040-922 108040-929 108040-923

Du har aldrig fått några ord av mig
aldrig några dikter
inte ens nerklottrade sanningar i en flickdagbok,
under långsamma nätter när hjärtat vägrar vila
och händerna skakar av avhållsamhet


Du har inte känt mig
när jag var fjorton och galen
När jag hade en grön vattenpistol och
bar tröjor som visade magen

Du fanns inte i mitt liv den sommaren
jag cyklade till en sjö och drack
häxblandning gjord på blickar
och vaknade upp dagen efter målad i molnblått
med kärlek
och med ett punkband i sängen


Men vännen,
jag skulle gjort vad som helst
för att ha haft med dig då,
för jag vet att du skulle ha skrattat
och ditt skratt är det enda som betyder något


Du var inte med mig
när jag var femton och blev blond över en natt
Du var inte han
som satt bakom mig i skolan och skickade lappar 
och inte heller den som fick lapparna tillbaka
fladdrande av förälskelsevingar
signerade xoxox
med kärlek


Jag har inte öst empati för dig förut
inte heller försökt få dig att falla
Du har aldrig fått chansen att lära dig
mina spel eller mina leenden
Jag har aldrig spunnit mot din rygg och kysst dina handleder

Du vet ännu inte
hur jag är när jag älskar
eller hur hårt jag faller när jag väl kastar mig
av kärlek


Ja
jag är en sån som älskar
och du
du är en sån som borde


Du har aldrig fått mig innan
du har missat hela mig
och du har aldrig fått några ord av mig
aldrig några dikter
inte ens sanningar nerklottrade i en flickdagbok -


så du får dom nu

den här är till dig

med kärlek


Kommentarer
Postat av: flipp

dikten va söt men vem handlar den om, mycke stämmer in på mig men du kan skicka ett sms om svaret.

2008-05-19 @ 19:18:51
Postat av: Mia

Det står till M.

2008-05-19 @ 20:04:48
URL: http://myrans.blogg.se
Postat av: Pauline

otroligt vacker gumman, och M vet att du är så. Om jag tänker på rätt person.

2008-05-21 @ 19:03:38
URL: http://paulinechristine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0