Önskelista '09


Och även fast att det känns som om det var igår vi sprang med nakna fötter över de vackra sommarängarna, är det dags att inse att det nu är juletid. Mamma ska snart springa iväg på julemarknad, och årets första önskelista borde skrivas ner. Det vankas första advent. Ljuset lyser i mitt annars ganska mörka rum, och jag vill passa på att önska mig allt det där som jag vill ha inslaget under min julegran. Chansen blir större om man är ute i god tid fick jag lära mig som ett litet barn.

Jag önskar mig att pappas rygg blir bättre, för jag vet att han lider var dag, och jag saknar att se honom springa runt och busa bland tusentals maskiner och hammarslag. Det var alltid så kul att se honom varje fredagkväll med en björnebrygg och massvis av spikar i sin hand.

Jag önskar att Pauline finner sin lycka i den man som nu kittlar hennes innersta vener. Önskar att inga onödiga komplikationer ska sättas i vägen och hindra henne från att låta hjärtat löpa amok i sitt bröst. För jag vet hur härligt det är.

Jag önskar att Mathias finner ett jobb så att vi har råd att vara tillsammans ett väldigt långt ta. Jag önskar även, för min egen skull, att han ska fortsätta förgylla mina morgonar med ett busigt leende, eller ett god morgon-sms. Det gör allting lite bättre, även fast att allt just nu är väldigt bra.

Jag önskar att min vackraste Lisa ska bli kvitt med sin ms och kunna simma som en fisk i alla djupa hav igen. Ty, jag saknar att se henne pigg och kry. Saknar att kunna se henne som den hon bör vara, och hatar att hela tiden känna en oro i mitt bröst. Du måste lyckas, min vackra kusin. Måste kämpa genom var dag, och du är värd så mycket, mycket mer. Livet är inte rättvist ibland.

Jag önskar mormor ett husdjur som i alla fall på något litet sätt kan fylla upp tomrummet av min morfar. Önskar henne ett liv i lycka och utan sorg. Att hon nu ska få chansen att njuta av det som är framför henne, istället för att låta ögonen tåras av det som är bakom.

Jag önskar att Tjorvas får en ny dator, för jag vet att han kommer att le då. Och att se ha honom le betyder faktiskt mycket för mig, även fast att han är en riktig mupp ibland.

Jag önskar Sanaz en samling filmer, och inte vilka som helst, utan en med alla rudbecks nt-shower på. För jag vet hur lycklig dem har gjort henne, och hur mycket det betydde för henne att få vara delaktig i den senaste. Jag kan se hennes glada annsikte härifrån, även fast att jag är många meter ifrån.

Jag önskar Stefan en förbättring av allting. Ty, jag tycker att han är värd så mycket mer än många andra, och det är så fel att han inte ska få ha det bra på alla fronter i sitt liv.

Jag önskar BK en flickvän, för jag vet hur mycket han saknar en andra hälft i sitt liv. Han behöver någon som kan kyssa iväg alla bekymmer i sitt liv, och någon som kan få honom tillbaka till skolbänken igen.

Jag önskar Ellen en jul med sin mamma och syster i Sverige, för jag vet att hon kommer att sakna dem lite extra just då. Och på julen ska man inte sakna, bara njuta.

Och sist men inte minst vill jag önska mig en resa till älskling. För jag saknar honom något tokigt och tycker att min säng blivit väldigt stor och tom utan honom i.

I smyg, även fast att jag önskat klart, vill jag också önska mamma precis allting bra på jorden, och att alla andra som jag bryr mig om ska få en:

god jul och ett riktigt gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Ellen

tack gumman <3

2008-11-30 @ 18:41:11
URL: http://ellenzettersten.blogg.se/
Postat av: Pauline

Du måste vara den bästaste bästa vännen man kan ha. Jag önskar att du blir ännu lyckligare och skrattar ännu mer, för då blir jag lycklig och skrattar ännu mer.

2008-12-01 @ 22:58:05
URL: http://paulinechristine.blogg.se/
Postat av: Olsson

Du har ju glömt Josh på önskelistan, har du inte de?

2008-12-03 @ 22:32:20
URL: http://www.justfuckinggoogleit.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0