You're everything to me

Det är tänkt att jag ska plugga religion hela dagen idag för att klara av provet imorgon, men det har börjat bli riktigt långtråkigt nu. Ändå har jag bara hunnit sammanfattat judendomen. Näst på tur är kristendom. Verken eller intresserar mig egentligen. Jag har under hela mitt liv varit ateist. Eller ja, om jag nu inte är det, så är jag i alla fall en agenotist. En agenotist som inte bryr sig alls. Och det kommer aldrig att förändras. Jag ser ingen vits med att  tvinga barn att läsa om religion i skolan. Världens religioner har ju faktiskt bara gjort en enda sak emot oss. Att skapa skillnader, etniciteter och etiska grupper. Dessa har sedan legat i grunden för i stort sett alla historiska och pågående krig i världen. Det kommer troligen alltid att förbli så.

"De som tror sig se saker som inte existerar är psykiskst störda.
Religioner är grupper av folk som rättar sina liv efter sina synvillor"

Ja ni, kanske är det här grunden till att jag fick ig-varning i konfirmation vid fjortonårs ålder?
Jag är nog lite speciell som lyckats med den bedriften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0