Bakom varje léende finns det en hemlighet


Vänd er om, klassa mig som en idiot
Gör det bara. Mig rör det inte.

Jag har andats lycka, jag har verkligen gjort det
men sen melankolin kom har den aldrig velat släppa taget helt
den smyger sig på
biter mig

biter mig hårt.

Jag tycker om dig så himelskt,
men varje natt som jag upplevt utan dig skär i mig än

jag minns varje slag
varje natt som jag gråtit mig till sömns
och trott att nu, nu vaknar jag aldrig åter.

- "Han sätter kniven i mig. Jag vet det. Han sätter kniven i mig nu"

Jag har slutat att hoppas
slutat att kämpa

jag vill bara leva
kan inte världen unna mig det?

jag ber,
kan inte världen unna mig en dag utan rädsla
utan missbenämningar om hur jag är

jag är inte så här. Jag är ingen idiot
det är vad det förflutna gjort mig till

det är inte jag
snälla förstå

det är inte jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0